Vaste telefoon doorschakelen naar mobiel

 

Je vaste telefoonlijn doorschakelen is niet zo moeilijk.

Het doorschakelen naar een ander (mobiel) nummer is vrij eenvoudig en werkt bij de meeste internetproviders hetzelfde.

Door middel van een telefooncode kun je direct doorschakelen.

Bij een aantal providers kun je ook doorschakelen nadat de lijn een paar keer is overgegaan en doorschakelen als de vaste lijn in gesprek is.

Hieronder staat beschreven hoe het werkt bij de verschillende providers.  

Doorschakelen per internet provider 

Zoek je internetprovider hieronder en het doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is zo gepiept!

 

Budget Alles-in-1

Budget Alles-in-1 (eerst NLEx) geeft je meerdere mogelijkheden om gesprekken door te schakelen naar je smartphone:

Altijd doorschakelen

Toets de code *21* gevolgd door je mobiele telefoonnummer

Sluit af met een #

Stop het altijd doorschakelen door #21# in te voeren

Doorschakelen na 5 keer overgaan

Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met #

Zet het uit door #61# in te voeren

Doorschakelen wanneer de vaste lijn in gesprek is

Toets *67* in en hierna je mobiele nummer

Sluit af met #

Dit kun je uitschakelen door #67# in te toetsen

 

Caiway

Doorschakelen kan bij Caiway op verschillende manieren:

Schakel het in via Mijn Caiway

Schakel het in door *21* in te toetsen op je vaste telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer

Alleen gesprekken doorschakelen wanneer je de vaste telefoon niet kan opnemen?

Toets dan *61* op je telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer.

Je kunt ook via Mijn Caiway het doorschakelen van gesprekken aanzetten.

Het uitzetten hiervan doe je op dezelfde manier.

Dus weer via Mijn Caiway, of door opnieuw het nummer in te voeren dat je voorafgaand hebt ingevoerd. 

 

Delta

Bij Delta zet je het doorschakelen aan op deze manier:

Klik op het groene telefoontje en wacht op de kiestoon

Toets *21*

Toets nu je mobiele nummer in (inclusief netnummer)

Je hoort nu als het goed is een gesproken melding.

Na deze melding kun je de verbinding verbreken.

Wil je het doorschakelen weer uitzetten? 

Klik op het groene telefoontje en wacht weer op de kiestoon

Toets #21#

Verbreek de verbinding na de gesproken melding 

 

KPN

Bellers van KPN kunnen op 3 verschillende manieren doorschakelen:

Gesprekken kan je gelijk doorschakelen door *21* in te toetsen

Wil je liever pas dat er wordt doorgeschakeld nadat de telefoon een aantal keer is overgegaan?

Toets dan *61* in

Nog een optie: doorschakelen wanneer je in gesprek bent met de vaste telefoon.

Toets hiervoor *67* 

Je kunt 1 van deze opties ook instellen als je inlogt op Mijn KPN.

 

Online 

Er zijn verschillende manieren om je gesprekken door te schakelen bij Online:

Altijd doorschakelen naar mobiel

Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met #

Stop het doorschakelen van gesprekken door #21# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor

Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met #

Stop het doorschakelen door #61# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen wanneer de vaste telefoon in gesprek is

Toets *67* gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met #

Je kunt het doorschakelen stoppen door #67# in te toetsen

 

Solcon

Je kunt gesprekken via Solcon alleen online doorschakelen.

Dat gaat zo:

Log in met je Solcon account

Klik op 'kies een abonnement' en selecteer je vaste telefoonnummer

Klik op 'telefonie instellingen'

Kies voor 'doorschakelen en voicemail'

Op deze manier kun je je gewenste instellingen inschakelen en opslaan.

 

Tele2 

Neem je vaste telefonie af van Tele2?

Dan zijn er 3 manieren om nummers door te schakelen.

Heb je glasvezel?

Spring dan naar Tele2 doorschakelen met glasvezel.

Gesprekken altijd doorschakelen naar mobiel

Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met #

Stop het doorschakelen door #21# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen nadat er 20 seconden niet is opgenomen

Toets *61* en daarna je mobiele nummer

Sluit af met #

Zet het doorschakelen uit met de code #61#

Doorschakelen wanneer je vaste telefoon in gesprek is

Toets *67* en je mobiele nummer

Sluit af met #

Stop het doorschakelen door #67# in te voeren

Tele2 doorschakelen met glasvezel

Bij glasvezel gelden dezelfde regels als hierboven, alleen heb je net weer andere codes nodig.

Direct doorschakelen: *22* voor het inschakelen, #22# voor het uitschakelen

Doorschakelen na 20 seconden: *64* voor het inschakelen, #64# voor het uitschakelen

Doorschakelen bij in gesprek: *68* voor het inschakelen, #68# voor het uitschakelen

 

Telfort

Je kunt er bij Telfort voor kiezen om gesprekken gelijk door te schakelen of na 5 keer overgaan.

Zo stel je dit in:

Direct doorschakelen

Toets *21* op je telefoon, gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met # en klik op de beltoets

Je kunt dit uitzetten door #21# in te toetsen

Doorschakelen na 5 keer overgaan

Toets *61* in op de telefoon, gevolgd door je mobiele nummer

Sluit af met # en klik op de beltoets

Schakel het doorschakelen uit door #61# in te toetsen

 

T-Mobile

Er zijn 2 manieren voor het doorschakelen van je vaste telefoon bij T-Mobile.

1.Log in op My T-Mobile Thuis

Ga naar Instellingen/Bellen/Instellingen en klik op je vaste telefoonnummer

Kies achter het nummer weer voor instellingen.

Je kunt hier het doorschakelen aanzetten.

2.Je kunt het ook telefonisch regelen:

Bel naar 1233 vanaf het nummer dat je wilt doorschakelen

Kies voor optie 3 in het keuzemenu

Doorloop de stappen die worden voorgelegd.

Uitschakelen kan ook via T-Mobile Thuis of via 1233

 

XS4All 

XS4All biedt de mogelijkheid om gesprekken altijd door te schakelen naar je mobiele nummer.

De optie om door te schakelen bij in gesprek of wanneer er niet wordt opgenomen, is er helaas niet.

Zo stel je het doorschakelen in:

Toets *#*21* gevolgd door het mobiele nummer

Sluit af met #

Deactiveer het door *##21# in te toetsen

 

Ziggo 

Ziggo klanten kunnen er alleen voor kiezen om direct door te schakelen.

Alle gesprekken die je op de vaste telefoon binnenkrijgt, worden dus automatisch naar je mobiele nummer geschakeld.

Er zijn verschillende manieren om dit in te stellen:

Neem je vaste telefoon en wacht op de kiestoon

Toets *21 gevolgd door je mobiele nummer

Verbreek de verbinding 

Werkt dit niet?

Probeer dan eens de code *21* of dezelfde code waarbij je na het mobiele nummer, afsluit met een #.

 

Drie dingen waar je op moet letten bij het doorschakelen 

Niet elk toestel ondersteunt deze telefooncodes.

Als de code bij jou niet werkt, neem dan contact op met de provider. 

Het doorschakelen van mobiele nummers naar andere (mobiele of vaste) telefoonnummers werkt niet met bovenstaande codes.

Iedere provider heeft hier weer aparte codes voor. 

Er komen geen extra kosten voor het doorschakelen.

Je betaalt het tarief van een gesprek op de vaste telefoon. 

 

Deze informatie is met zorg samengesteld, providers kunnen hun services echter wijzigen.

 

Bron:

https://www.prijsvergelijken.nl/internet-vergelijken/internet-blog/vaste-telefoonlijn-doorschakelen-naar-mobiel/#vastetelefoondoorschakelen

 

zondag 20 december 2020